
في إطار الحرص الدائم على توعية المواطنين بمخاطر الاحتيال المصرفي، يؤكد البنك المركزي المصري على أن البنوك لا تطلب أبدًا أي بيانات خاصة بحسابات العملاء سواء عبر الاتصالات الهاتفية أو من خلال مواقع التواصل الاجتماعي.
وفي هذا السياق، يهيب البنك المركزي المصري بجميع عملاء القطاع المصرفي بعدم التجاوب مع أي صفحات أو رسائل على مواقع التواصل الاجتماعي تدّعي الانتماء للبنوك وتطالب العملاء بتزويدها ببياناتهم الشخصية أو المصرفية، وخاصة الأرقام وكلمات المرور السرية.
كما يؤكد البنك المركزي على عملاء القطاع المصرفي أهمية التواصل مع مراكز الاتصال الرسمية (Call Center) الخاصة بكل بنك أو عبر قنوات الاتصال الرسمية في حال وجود أي شكاوى أو استفسارات.
As part of its ongoing commitment to raising public awareness about fraud risks, the Central Bank of Egypt (CBE) affirms that banks will never request any confidential bank account information, whether through phone calls or social media platforms.
In this regard, the CBE urges banks’ customers not to respond to any pages or messages on social media that impersonate bank representatives and request personal or banking information, particularly account numbers and confidential passwords.
The CBE also calls on all banking sector customers to reach out only through official call centers or authorized communication channels of their respective banks for any complaints or inquiries.